Online marketing voor een nieuwe website als vervolgstap? Als jouw nieuwe website is afgerond, dan komt al snel de volgende stap. Hoe wordt je voortaan gevonden in Google of hoe zet je social media in zodat mensen je kunnen vinden. Een webdesign bureau is vaak gespecialiseerd in het maken van websites. Een online marketing strategie uitzetten is een heel ander verhaal. Dat is een specialisme. Je zal de inzet van online marketing voor een nieuwe website zorgvuldig moeten overdenken. De volgende vragen zijn in dit proces van groot belang;

  • wie is exact jouw doelgroep?
  • welke diensten of producten ga je aanbieden?
  • ben je hierin onderscheidend ten opzichte van de concurrenten?
  • hoe groot is jouw budget om het gewenste resultaat uit online marketing te halen?
  • hoe zet je verschillende marketing channels in om te zorgen voor conversies, klikken naar de website of te zorgen voor engagement?

Welke online marketing middelen kun je inzetten voor jouw nieuwe website?

Tegenwoordig ontkomen we er niet meer aan om met een website online marketing activiteiten uit te voeren om jouw product of dienst zichtbaar te maken voor de buitenwereld. Welke online marketing middelen kun je inzetten?

  • Zoekoptimalisatie
  • Google Adwords
  • Facebook/Instagram Marketing
  • LinkedIn Marketing

Welke online strategie je inzet, is afhankelijk van het type business waarin je zit. Ben je een B2C ondernemer of heb je een B2B bedrijf? Als je bijvoorbeeld diensten levert aan bedrijven, dan zijn alle middelen die je kan inzetten erg interessant. Wij vinden Google Adwords en LinkedIn als marketingkanalen hiervoor uitermate geschikt, temeer we zien dat door inzet van deze online marketing kanalen de conversatioratio vrij hoog ligt en wij vinden dat je de conversies door inzet van deze kanalen heel goed meetbaar kunt maken.

Is een online marketing bureau de oplossing om jou te helpen om online succesvol te zijn?

Als je online marketing voor een nieuwe website wil gaan inzetten, dan zijn er 2 mogelijkheden:

1. Je wordt zelf bekwaam om via verschillende marketing channels te zorgen voor meer traffic naar de website en te zorgen voor conversies

2. Je besteedt je online marketing activiteiten uit aan een online marketing bureau.

Het toepassen van online marketing voor jouw website door het zelf in te richten, vergt veel tijd en onderzoek. Maar is en blijft een interessante uitdaging. Wij hebben zelf veel ervaring op het gebied van online marketing, en uit eigen ervaring, kan ik zeggen dat het elke dag een uitdaging is om conversies te boeken voor onze klanten.

De implementatie van bijvoorbeeld van Google Analytics is bijvoorbeeld erg belangrijk om te meten hoe de verkeersbronnen naar jouw website verloopt. Van waar komen jouw bezoekers en hoe meet je bijvoorbeeld conversies op een website? Dit kan gaan om bijvoorbeeld van producten, maar het kan ook gaan de cijfers van je Facebook campagne te analyseren of het aantal inschrijvingen op je nieuwsbrief. Wil je verschillende campagnes testen door verschillende landings-pagina’s in te zetten, dan zul je ook deze moeten opmaken zodat je A/B testing kunt uitvoeren. Je ziet het al, het neemt allemaal vrij veel tijd in beslag en de materie van online marketing zul je goed moeten beheersen om de doelen die je wilt realiseren, te kunnen behalen.

Hoe kan ik snel traffic realiseren naar mijn website?

Je hebt een nieuwe website en wil al snel resultaat boeken met jouw website. Hoe doe je dat? Afhankelijk van in welke business je zit, kun je ervan uitgaan dat je bijvoorbeeld niet zomaar direct hoger in Google staat. Met zoekoptimalisatie kun je wel zorgen voor interessante content, zodat je op den duur zichtbaar bent in de Google resultaten, oftewel dat betekent dat jouw website organisch zichtbaar wordt. Je hebt er wel even geduld voor nodig, want Google zal jouw nieuwe pagina’s moeten indexeren in de zoekmachine, zodat jouw webpagina’s vanzelf zichtbaar wordt in de Google zoekresultaten.

Door middel van Google Adwords, kun je binnen een paar dagen al bovenaan staan en hierdoor kan je al snel resultaat realiseren. Let wel, dit is adverteren via Google, dus je zal een advertentiebudget moeten reserveren zodat Google jouw advertenties kan aantonen. Heb je een bedrijf in de B2B markt, dan kan de inzet van LinkedIn erg interessant zijn. Wij hebben verschillende pakketten die wij aanbieden voor B2B bedrijven, en dan bedoelen we met name leadgeneratie via LinkedIn. Dit werkt zeer goed en bovendien kun je hier al snel resultaat bereiken. Bijvoorbeeld door bedrijven in te laten op jouw nieuwsbrief of dat wij afspraken met bedrijven voor je.

Waarom online marketing voor een nieuwe website

Concurrenten staan niet stil. In de huidige digitale tijdperk gebeurt bijna alles online. Heb je een vraag of heb je een probleem dat opgelost moet worden, dan raadpleeg je al snel de zoekmachine Google bijvoorbeeld. Meer dan 70% van de mensen raadpleegt Google als zoekmachine als men op zoek is naar specifieke informatie. Mensen oriënteren zich steeds meer op het internet. Dus of je nu bakker bent, of een schoenenwinkel hebt of accountant, er zijn tal van zoekwoorden die in Google dagelijks wordt ingevoerd. Het liefst wil je als ondernemer dat mensen bij jou uitkomen. Het allerbelangrijkste is dat er goede content op de website zichtbaar is en dat er nagedacht is om bezoekers bijvoorbeeld contact te laten opnemen of dat men informatie kan aanvragen op de website. De call-to-actions, zoals dat heet, moet goed zichtbaar zijn.

Waar moet je op letten bij een nieuwe website?

Een nieuwe website laten maken door een webdesign bureau is vaak een uitdagende klus. Hoe moet een conversiegerichte website eruit zien? Meer bezoekers op je website is leuk, maar vervolgens wil je ook graag dat ze op jouw website een offerte aanvragen, hun informatie achterlaten of dat ze telefonisch contact opnemen met jouw bedrijf. Zeker als je wilt gaan adverteren via Google Adwords bijvoorbeeld, dan wil je dat de bezoeker de informatie vindt naar waar hij of zij op zoek is. In de praktijk zien we vaak dat het hier misgaat. Dat is zonde, want je loopt conversies mis, en de kans dat de concurrenten wel de aanvraag krijgen op hun website, is groot. Als mensen op zoek zijn naar een bepaalde dienst of product, dan moeten ze de gelegenheid hebben om op een makkelijke manier contact met je te laten opnemen. En vergeet ook zeker niet de laadtijd van je nieuwe website, ook dit kan veel bezoekers wegjagen van jouw website.

Hoe kan ik profiteren van een B2B website?

B2B online marketing is eveneens bij uitstek onze specialisatie. Het betreft vaak een hele specifieke doelgroep, maar hoe krijg je deze doelgroep op jouw website? En hoe kun je hiermee in contact komen? Onze LinkedIn leadgeneratie strategie is de ideale oplossing hiervoor. Door middel van een goede B2B social media strategie in te zetten, kun je concreet jouw leadbestand opbouwen.

Wat is de uiteindelijke conclusie?

Raadpleeg een second opinion bij een online marketing bureau. Laat je website inhoudelijk checken en vraag vrijblijvend een second opinion. Misschien ben je er aan toe om concrete stappen te ondernemen, of wellicht ben je nog in een oriëntatiefase over welke social media soorten er zijn en hoe deze kan uitwerken op jouw business. ik ben van mening zoveel mogelijk online kanalen in te zetten, omdat je hiermee zorgt voor meer bekendheid en een grotere zichtbaarheid. Uiteindelijk zal je dan ook kunnen zien welke online kanalen goed werkt, zodat je dit verder kan uitbuiten. Vragen? Neem gerust en geheel vrijblijvend contact met ons op.

Meer interessante artikelen:

Gratis Facebook Ads review
Een rapport met verbeterpunten voor meer omzet