LinkedIn adverteren? Hoe doe je dat en hoe weet je zeker dat je ook daadwerkelijk nieuwe leads ophaalt met deze social media kanaal? LinkedIn is niet zomaar het grootste zakelijk netwerk van de wereld met maar liefst wereldwijd 600 miljoen leden. Het is daarom als ondernemer zeer interessant om hier deel van uit te maken, maar vooral hiermee actief te zijn. Onze ervaring is dat veel ondernemers wel hun LinkedIn profiel zichtbaar hebben, maar als het gaat om concrete klantenwerving via deze social media kanaal, dan blijkt dat vaak lastiger te zijn. Een social media campagne opzetten is één ding, maar hoe weet je ook echt dat je hiermee nieuwe leads ophaalt en daarmee uiteindelijk toekomstige nieuwe klanten in beeld krijgt waar je concreet mee aan tafel kunt?

Soorten LinkedIn advertenties

Allereerst gaan we iets dieper in op de verschillende advertentie mogelijkheden op LinkedIn. Je hebt met LinkedIn Ads de volgende advertentiemogelijkheden;

  • gesponsorde content: hiermee kun je advertenties tonen aan de LinkedIn leden in de LinkedIn feed. Met deze advertentievorm kun je je naamsbekendheid vergroten van jouw bedrijf en tegelijkertijd jouw product of dienst. Vervolgens is het doel om hoogwaardige leads aan te trekken. Je kunt een artikel promoten, maar ook een afbeelding of een link. Tegenwoordig wordt ook steeds meer video ingezet, en dat is nu juist wat wij aanmoedigen bij onze klanten, temeer video als zeer waardevol wordt gezien door LinkedIn. Het zorgt voor meer views en je advertentie wordt meer getoond onder een grote publiek.
  • tekstadvertenties; deze zijn vrij eenvoudig op te zetten en zijn redelijk makkelijk te maken. Ze vallen weliswaar minder op dan gesponsorde adverenties, maar zijn interessant om als mix erbij te plaatsen naast de gesponsorde advertenties. Je kan een afbeelding bij de advertentie plaatsen en deze advertenties worden getoond op een desktop aan de rechterkant van je beeldscherm.
  • gesponsorde InMail; een gesponsorde InMail is als het ware een privébericht. Je kan hiermee gericht berichten sturen naar personen waar jij mee in contact wil komen. Hiermee kun je het heel persoonlijk maken, doordat je heel gericht een bericht stuurt naar relevante decision makers die je eigenlijk graag als klant zou willen hebben. Je kunt de targetopties zodanig instellen, dat je jouw doelgroep selecteert op basis van bedrijfsnaam, bedrijfsgrootte, geslacht, leeftijd etc etc…

Welke methode bestaat er naast LinkedIn adverteren om leads te verkrijgen?

LinkedIn adverteren is één van de mogelijkheden om zichtbaar te zijn. LinkedIn advertenties opzetten adviseren wij altijd in te zetten en als je B2B klanten wilt werven, dan is deze online marketing zeer interessant. Echter, in onze LinkedIn strategie voor onze klanten, vormt dit onderdeel 30% van het totale online marketing budget. Voor de overige 70% creëeren wij als het ware een leadbestand van waaruit je in de toekomst klanten uit wil werven. Dit is een uitermate effectieve aanpak. Dit komt mede door;

  • wij vergroten het eerste graadsnetwerk op LinkedIn met relevante decision makers
  • wij doen uitgebreide LinkedIn Groepen analyse
  • wij zorgen voor inventarisatie van de klanten waar jij naar op zoek bent
  • wij zetten leadnurturing in door middel van emailmarketing en market automation

LinkedIn biedt je dus de mogelijkheid, niet alleen jouw zakelijk netwerk te vergroten, maar ook kun je werken ook een flinke leadbestand. Wat is het grote voordeel hiervan ten opzichte van LinkedIn adverteren? Het één op één contact is de grote kracht achter onze leadstrategie op LinkedIn. Met adverteren op LinkedIn maak je jezelf zichtbaar, maar niet iedereen zal op de advertentie klikken of zal de advertentie zien. Doordat onze aanpak uiteindelijk leidt tot kwalitatieve leads, wordt voor dit onderdeel 70% van het totale LinkedIn budget aangewend.

Wat is leadnurturing en hoe kan LinkedIn jouw helpen jouw sales “pipe-line” te vullen?

Lead Nurturing is het begeleiden en bewerken van leads om uiteindelijk te zorgen voor de hoogste conversieratio. Je moet leads blijven voeden met relevante informatie en volgen hoe hun acties zijn op de campagnes die jij tot hen richt. Er zijn verschillende leadgeneratiestrategieën die je voor B2B bedrijven kunt inzetten om uiteindelijk het optimale te halen uit je conversies. Vergeet niet, dat er personen zijn die graag met jou in contact willen komen, alleen benader je ze niet op het juiste moment, of heeft het bedrijf volgend jaar pas budget om LinkedIn Marketing in te zetten. Het is daarom van groot belang, deze partijen te blijven voorzien van interessante informatie. Daarom zijn wij voorstander om een groot leadbestand op te bouwen en inventarisatie te doen van de doelgroep waar jij mee in contact wil komen.

Met Lead Nurturing stuur je jouw doelgroep als het ware voor een te nemen beslissing. Door inzet van Market Automation bestuderen wij het gedrag van deze leads en ontwikkel je continu nieuwe ideeën zodat ze makkelijker tot een beslissing komen.

Hoe pak je een effectieve Linkedin Marketing strategie aan?

Zoals je ziet komt er heel wat bij kijken voor een effectieve Linkedin Marketing strategie. Het is dus niet alleen adverteren via LinkedIn en met banners zichtbaar zijn, maar de kunst is juist om de Linkedin doelgroepen in kaart te krijgen en deze bij je te houden. Met Linkedin adverteren toon je een advertentie, maar je wil juist graag dat jouw eerste graadsnetwerk vergroot wordt en dat jouw doelgroep bekend raakt met het product of dienst die je aanbiedt. Een LinkedIn bedrijfspagina is daarom ook essentieël om die erbij te hebben, zodat je de juiste mensen kan blijven voeden met relevante informatie. Daarom adviseren wij altijd een combinatie te doen van LinkedIn adverteren en LinkedIn leadgeneratie via onze methode. Dit blijkt een sterke combinatie te zijn merken wij in de afgelopen jaren.

Meer weten over hoe je LinkedIn marketing effectief kan inzetten? Vraag vrijblijvend advies aan, wij zijn dagelijks telefonisch bereikbaar.

Gratis Facebook Ads review
Een rapport met verbeterpunten voor meer omzet