Leads genereren B2B … hoe doe je dat eigenlijk als ondernemer? En hoe kun je als salesafdeling met de juiste online kanalen de juiste decision makers in beeld krijgen met wie je eigenlijk graag zaken wil doen? Acquisitie is en blijft een belangrijk onderdeel voor de groei van jouw onderneming. Er kan soms stagnering hiervan plaatsvinden, door bijvoorbeeld;

  • je hebt te weinig tijd om acquistie in te zetten als B2B ondernemer
  • de salesafdeling waar je de verantwoordelijkheid over hebt presteert niet effectief
  • je besteedt wel veel tijd aan acquisitie maar je haalt er te weinig uit
  • jouw wens is om een goed gevulde leadlijst op te bouwen, maar je weet niet hoe je dit moet realiseren.

Acquisitie kan erg tijdrovend zijn en daarbij kan het ook niet altijd het gewenst resultaat opleveren. Bovengenoemde punten zijn vaak gehoorde uitingen van ondernemers die meer uit hun business willen halen. Acquisitie per telefoon is vaak ook een tijdrovende aangelegenheid, en alhoewel je ook door bedrijven telefonisch te benaderen leads kan ophalen, kiezen wij voor een andere methode. via online marketing kun je echt tijd en geld besparen, alleen is de kennis noodzakelijk om te weten hoe je kan zorgen voor nieuwe klanten. Klanten werven kan tegenwoordig heel effectief aangepakt worden. Wij informeren je graag over hoe je B2B leads kan genereren.

Welke effectieve methoden bestaan er om leads te genereren?

Nieuwe klanten werven kan op verschillende manieren. Het is ook afhankelijk of je een redelijk kleine B2B bedrijf runt, of dat je de verantwoordelijkheid hebt over een salesafdeling waar je leiding geeft aan accountmanagers die verantwoordelijk zijn voor realisatie van salesafspraken. Tegenwoordig Je kan een telemarketing bedrijf inschakelen voor telefonische afspraken of je hebt een gespecialiseerde afdeling die de juiste online kanalen inzet om leads te werven. Door verschillende onlinemarketing onderdelen toe te passen, zoals zoekoptimalisatie, social media en Google Adwords kun je daadwerkelijk traffic naar je website halen. Het gaat er dan ook om hoe jouw website goed is ingericht om conversies te realiseren. Wij adviseren een combinatie van verschillende marketingstrategieën toe te passen. Als je leads zoekt in de B2B markt, is Linkedin de ideale saleskanaal. Het is heel persoonlijk en je kunt je zakelijk netwerk echt vergroten op deze manier. Daarna moet er wel een plan van aanpak zijn zodat je leads daadwerkelijk omzet in afspraken via Linkedin. Wij hebben hier altijd goed resultaten mee bereikt voor onze klanten.

Bepaal de meest effectieve salesstrategie voor jouw bedrijf

Welke salesstrategie je ook hanteert, belangrijk is eerst om te bepalen wie jouw ideale klanten zijn. Onze ervaring is dat hier niet altijd over is nagedacht en ook niet over waar nu echt jouw onderscheidende elementen zitten van jouw business. Bedrijven komen graag in contact met andere bedrijven, maar dan moet de propositie helder en duidelijk zijn.

B2B platformen waar bloggers jouw diensten promoten

Wij werken samen met B2B platformen waar maandelijks tienduizenden, soms wel honderdduizenden unieke bezoekers deze website bezoeken vanwege kwalitatieve inhoudelijke content. Ook dit kan een middel zijn om jouw product of dienst goed te presenteren. Daarnaast werkt dit erg goed omdat je hiermee kwalitatieve links naar je website realiseert. Leads genereren B2B kan dus ook heel goed werken op deze manier.

Waarom bedrijven niet altijd voldoende leads genereren via online marketing

Leads genereren voor bedrijven via online kanalen is bij uitstek tegenwoordig de ideale manier om topresultaten te bereiken. Klanten zoeken is vaak lastig bemerken wij, daarom adviseren wij altijd onze gratis Linkedin propositie in te vullen. Natuurlijk wil je als bedrijf meer klanten, maar je zal echt effectief te werk moeten gaan, zodat je hier ook echt tijd en geld mee bespaard. Online adverteren is vaak een gezochte methode. Je kan hierbij denken aan Google Adwords campagnes. Dit heeft als voordeel dat je direct zichtbaar bent in Google en daardoor al snel traffic naar je website kan halen.

Verschillende online kanalen in te zetten voor B2B leadgeneratie

Leads genereren B2B kun je doen door middel van verschillende kanalen;

  • Zoekoptimalisatie: door goede SEO teksten te schrijven kun je organisch gevonden worden. Het is belangrijk te letten op de technische inhoud van de teksten zodat Google de belangrijke zoekwoorden goed kan indexeren
  • Google Adwords: met relevante zoekwoorden kun je direct bovenaan staan in Google, echter ook hier zien we vaak dat met Google Adwords campagnes een groot deel van het advertentiebudget verloren gaat doordat er onvoldoende wordt gelet op bijvoorbeeld de kwaliteitsscores van de campagnes. Maar Google Adwords voor B2B is wel degelijk een interessante manier van online advertereren.
  • B2B bloggers via B2B platformen; er bestaan goede en succesvolle B2B websites waar je jouw dienst of product op kan laten promoten. Misschien heeft jouw website onvoldoende traffic, maar door gebruik te maken door vermeldingen op andere succesvolle B2B platformen, kun je ook zichtbaar worden voor bedrijven die ook op zoek naar jou zijn. Een extra interessante bijkomstigheid is, is dat je hiermee sterke backlinks naar jouw website kunt genereren.
  • Social media; er zijn verschillende social media kanalen waar je tegenwoordig goed mee aan de slag kunt. Heel gericht leads genereren doen wij met Linkedin. Wil je meer branding en engagement, dan doen wij dat met Facebook adverteren en Instagram voor Business.

Welke ideale leadstrategie hanteren wij als online marketing bureau?

Leads genereren voor B2B bedrijven doen wij voor 80% met Linkedin. Waarom Linkedin? Linkedin biedt je de mogelijkheid om de juiste decision makers in beeld te krijgen. Je kan hierdoor je zakelijk netwerk aanzienlijk vergroten. Er zijn mogelijkheden om bedrijven te volgen maar ook CEO’s of Sales Projectmanagers individueel te volgen. Wij hanteren verschillende stappenplannen alvorens Voor een uitgebreide Linkedin advies, raadplegen wij je dus altijd even met ons contact op te nemen.

Leads genereren B2B is bij uitstek onze specialiteit!

Leads genereren B2B vergt veel onderzoek en door de juiste research uit te voeren, kun je in prinicipe elke doelgroep naar boven krijgen waar je naar op zoek bent. Onze response rate via bijvoorbeeld Linkedin is maar liefst 35%. Wat wij verder doen voor onze klanten?

  • benaderen van de juiste prospects
  • survey
  • emailmarketing
  • linkedin groepen analyse
  • via lead tools extra doelgroepen zichtbaar maken op Linkedin
  • market automation

Wil je een succesvolle leadstrategie inzetten, dan loont het bij ons vrijblijvend een Linkedin propositie aan te vragen. Nieuwe klanten werven is dan echt mogelijk. B2B leadgeneratie kan door elke B2B bedrijf succesvol worden ingezet.

Vragen over leads genereren B2B?

Bekijk hier onze Linkedin propositie en je kan krijgt binnen 48 uur van ons een uitgebreide scan van de mogelijkheden die je hebt als B2B bedrijf om een succesvolle leadstrategie in te zetten.

Gratis Facebook Ads review
Een rapport met verbeterpunten voor meer omzet