Google adverteren is en blijft een interessante manier van online adverteren voor bedrijven.

Hoe haal je meer rendement uit een Google Adwords campagne? Google Adwords marketing wordt tegenwoordig veel ingezet om direct goed zichtbaar te zijn in Google. Het is van belang eerste te bepalen via welke zoektermen je gevonden wil worden in Google. Je kunt kiezen met korte zoektermen zoals bijvoorbeeld italiaanse herenschoenen, maar je kunt ook lange zoektermen inzetten zoals zwarte italiaanse herenschoenen Amsterdam. Hoe specifieker je de zoekterm maakt, hoe beter dit aansluit op de wensen van je bezoeker. Een Google Adwords specialist screent vaak honderden zoekwoorden die ingezet zouden kunnen worden, maar ook hier gaat het erom dat de zoekwoorden goed moet aansluiten op de landingspagina. Met bijvoorbeeld de Adwords Keywords tool kun je heel veel zoekwoorden in beeld krijgen die je kunt inzetten. Dit is één van de tools bijvoorbeeld waarmee wij werken. 

Zorg altijd voor een goede selectie zoekwoorden waarmee de kans op conversie groter wordt.

Door Google Adwords uit te besteden kun je veel besparen

In de praktijk zien we vaak dat ondernemers een start willen maken met een Google Adwords campagne. En toch zien we vaak dat dit niet het gewenste resultaat oplevert en dat er bijna geen conversies plaatsvindt. Hoe is dit mogelijk? Een Google Adwords advertentie opzetten is niet eens zozeer het probleem. Drie elementen zijn zeer belangrijk;

  • Landingpage experiece
  • Ad-relevance
  • Expected clickthrough rate

Door structureel te zorgen dat je hier hoge scores mee bereikt, zal je ook zien dat de Google Adwords advertentie vaker zichtbaar zal zijn bovenaan op de eerste pagina van Google. Het is daarom ook van belang de gemiddelde advertentiepositie goed in beeld te hebben. Zodra je ziet dat je advertenties nauwelijks wordt weergegeven op de eerste pagina, dan is het raadzaam om je Google Adwords campagnes te optimaliseren. Zeker als er sprake is van een grote concurrentie op een bepaald zoekwoord, dan zul je hier veel aandacht aan moeten schenken. Google Adwords uitbesteden is vaak uitkomst, als je de materie nog niet helemaal beheerst. Een Google Adwords expert zal je kunnen helpen door meer conversies te realiseren doordat er wordt gelet op tal van aspecten waardoor jij succes kan ervaren als het aankomt op het realiseren van conversies.

Door vier a vijf verschillende campagnes op te zetten, zal je ook merken dat dit ten goede komt aan een betere zichtbaarheid.

Call tracking inzetten voor telefonische conversies

Wil je bijhouden hoeveel telefoontjes zijn binnengekomen vanuit de Google Adwords campagnes? Ook dit is mogelijk! En ook hierom is Google Adwords uitbesteden een reden, omdat je concreet inzichtelijk maakt welke zoekwoorden geleid hebben tot de telefoontjes. Stel je wil dat mensen contact met jouw opnemen. En we nemen even aan dat je bijvoorbeeld een slotenmakersbedrijf hebt. Dan wil je weten of de telefoontjes wel afkomstig is geweest van de Google advertenties. Stel dat je per klik 5 Euro betaald en dat een gemiddelde opdracht netto 70 Euro oplevert. Dan is het rekensommetje al snel gemaakt. Stel dat je van 50 kliks 20 opdrachten hebt gegenereerd a 70 Euro, dat impliceert dat de telefonische conversies 1.300 Euro heeft opgeleverd. (1400 Euro – 100 Euro). Dan is het niet erg dat je maandelijks gemiddeld adverteert tussen de 100 en 500 Euro.

Door te analyseren welke zoekwoorden verantwoordelijk zijn geweest voor de telefonische conversies, verhogen wij de maandelijkse campagnebudget voor deze zoekwoorden.

Waar moet je op letten voor een goede Google Adwords campagne?

Waar je dus op moet letten is de kwaliteitsscore. Kun je ervan uitgaan dat de bezoeker via de advertentie ook hetgeen te zien krijgt wat hij of zij verwacht? In de praktijk zien we dan ook vaak dat de Google Adwords advertentie niet naadloos aansluit op de landingspagina. Een bezoeker zal dan snel afhaken, en dat is echt zonde. Google registreert dit dan ook, waardoor Google jouw advertentie ziet als een negatieve experience die door de bezoeker ervaren wordt. Dus leidt dit tot slechtere advertentieposities en dure kliks! Google Adwords uitbesteden kan daarom erg belangrijk zijn, je betaald weliswaar voor het beheer van je Adwords campagnes, aan de andere kant voorkom je dat je onnodig je advertentiebudget verkwist.

Let altijd op de kwaliteitscore van de Google Adwords campagnes en zorg dat je niet onnodig geld verspilt door dure kliks! Een slechte kwaliteitsscore leidt immers tot hogere CPC prijzen!

Kosten Google Adwords campagne beheer

De kosten voor het beheer van een Google Adwords campagne hangt helemaal af of je nieuwe klanten wil realiseren via Google Adwords, of dat je een uitgebreide webshop hebt met honderden of duizenden producten. Wij hanteren een starttarief van 195 Euro voor een normale website. Tevens willen wij het conversie niveau verhogen en adviseren dan ook nieuwe landingspagina’s in te zetten. Een landingspagina maken helpt om a/b testing goed te kunnen doen. Dus hoe ervaart men de landingspagina ten opzichte van de website? Als de inzet van landingspagina’s goed werkt, dan moet hier duidelijk meer op ingezet worden. Google Adwords uitbesteden is echt een aanrader, zeker als je de materie nog niet beheerst. Je voorkomt hiermee;

  • dure onnodige kliks
  • verspilling van je advertentiebudget

Google Adwords uitbesteden aan een Google Adwords specialisten? Vraag vrijblijvend een offerte aan op: 020 – 7750059,

Meerdere interessante artikelen:

Gratis Facebook Ads review
Een rapport met verbeterpunten voor meer omzet